Dental Sopron

A gyökérkezelés (endodontia, a fogbél kezelése) akkor válik szükségessé, ha a fog beidegzése illetve vérellátása gyulladás, szuvasodás, fogcsonk előkészítés közben, vagy baleset következtében sérül, illetve veszélybe kerül. Ilyenkor gyulladás léphet fel, ami a foggyökéren keresztül továbbterjedhet a környező állcsontokra. Ez akár ciszta kialakulásához is vezethet.

A foggyökér kezelése általában két időpontot vesz igénybe, és gyakorlott, precíz szakembert igényel:

1. Az első alkalommal a foggyökérből eltávolítjuk a fogbelet (ez a gyökércsatornában található erek és idegek összessége), majd kitisztítjuk a gyökércsatornát. Ezután előkészítjük a fogat a gyökértöméshez, majd elhelyezünk egy ideiglenes, gyógyszeres tömést. A fogat néhány napig/hétig pihentetjük, gyógyul.
  2. A következő alkalommal kontrolláljuk az eredményt, és amennyiben a gyulladás felszívódott és nem tapasztalunk semmilyen rendellenességet, végleges töméssel zárjuk le a gyökércsatornát.

Miért válik szükségessé?

Amennyiben a gyökérkezelést nem hajtjuk végre, a gyulladás továbbterjedhet, és akár fog elvesztéséhez vezethet. A gyökérkezelés tehát az első lépés a fog megmentésére. Ezt a fogat később koronával lehet és célszerű ellátni, hogy tökéletesen funkcionálhasson. Annak ellenére, hogy sok páciens inkább a foghúzást részesíti előnyben, minden esetben érdemes megtartani a fogat, ha az lehetséges.

ONLINE BEJELENTKEZÉS

Töltse ki űrlapunkat és munkatársunk 24 órán belül visszajelez Önnek!

tovább a bejelentkezéshez

szájhigiéniás kezelés

A szájhigiéniás tanácsadás során dentálhigiénikus szakemberünk mindig páciensünk aktuális állapotának és adottságának megfelelő egyéni fog- és szájápolási technikát és eszközöket javasol. Ezek rendszeres, otthoni alkalmazása segít hosszú ideig fenntartani a fogak és az íny ideális állapotát.

A BSW Dental Group tagja