Ultrahangos fogkőeltávolítás

Étkezés közben az ételmaradék lerakódhat a fogak felszínén, lepedék réteget, vagyis plakkot képezve. A lepedék egy id eig még fogkefével eltávolítható, azonban a nem megfelelő tisztítás következtében és a nyálban található ásványi anyagok hatására, a lepedékréteg kikristályosodik, elmeszesedik. Így alakul ki a fogkő. A fogkövet fogmosással már nem lehet eltávolítani, csak szakember tudja megfelelően letisztítani.

Kezelés menete

Az ultrahangos fogkőeltávolítást egy erre a célra kifejlesztett, ultrahangos depurátorral végezzük. A fogkőeltávolítást követően lepolírozzuk a fogakat, amitől csillogóbbak és ellenállóbbak lesznek a lepedékkel szemben. A beavatkozás teljesen fájdalommentes, a fogzománc nem sérül, viszont az elszíneződések az elérhetetlen helyekről is eltűnnek.

Fogtömés

A fogszuvasodás manapság népbetegségnek számít. A konzerváló fogászat feladata, hogy a szuvasodás okozta károkat, a fog sérült részeinek eltávolításával és pótlásával, helyreállítsa. A lyukas fog helyreállítására megfelelő megoldás, a fogtömés. Az esztétikus tömés helyi érzéstelenítésben, fájdalommentesen történik. Leggyakoribb fajtája a kompozit, vagyis fényre kötő tömés, melynek színe úgy kerül kialakításra, hogy az a meglévő fogakhoz leginkább hasonlítson. A kompozit tömések kis és közepes méretű fogszuvasodás kezelésére alkalmasak.

Inlay, Onlay, Overlay (fogbetétek)

Ha a fogakból a szuvasodás miatt túl nagy rész hiányzik, és hagyományos töméssel nem tudjuk kialakítani a fogfelszíneket, betétek készítését javasoljuk. A szuvasodás és a foganyag vesztés mértékétől függ, hogy mekkora betét kerül a fogba.

• Inlay – a fog középső rágófelületét fedi be
  • Onlay – a felső rágófelszínt egészíti ki, barázdafedéssel
  • Overlay – a fog teljes felületét befedi

Gyökérkezelés

Gyökérkezelésre akkor van szükség, ha a fog bélüreg (erek, idegek) gyulladás, szuvasodás, a fogcsonk előkészítése közben, vagy baleset következtében sérül. Ha hideg – melegre érzékennyé válnak a fogai, lüktető, erős fájdalom, feszítő érzés, vagy evés közben ráharapási érzékenység jelentkezik, gyökérkezelésre lehet szüksége!